UWAGA!!!
Nabór na cykl szkoleniowy 2025 – 2030 trwa!
Ankiety zgłoszeniowe prosimy dostarczać mailowo na adres: biuro@fundacjaprzywiazanie.pl najpóźniej do dnia 31.07.2025 roku.
O kolejnych etapach rekrutacji osoby zainteresowane będą informowane na bieżąco za pośrednictwem korespondencji mailowej.
SZKOŁA PSYCHOTERAPII FUNDACJI PRZYWIĄZANIE:
PODEJŚCIE INTEGRACYJNO-SYSTEMOWE W PSYCHOTERAPII INDYWIDUALNEJ, PAR I RODZIN
(Integracyjno-Systemowa Psychoterapia – ISP)
Szkoła atestowana jako kurs całościowy z psychoterapii pod nazwą: „Podejście integracyjno-systemowe w psychoterapii indywidualnej, par i rodzin” przez Polskie Stowarzyszenie Psychoterapii Integracyjnej.
Szkoła Psychoterapii umożliwia zdobycie kompetencji w zakresie prowadzenia:
- psychoterapii indywidualnej
- psychoterapii grupowej
- psychoterapii par i rodzin
Obejmuje również zrealizowanie 150 godzin superwizji i 250 godzin treningu własnego.
Nabycie kompetencji w wymienionych trzech formach psychoterapii oraz jednoczesne odbycie superwizji i treningu własnego wymaga 5 lat szkolenia.
Nie można tego zrealizować krócej, bez uszczerbku na jakości!
KIEROWNIK SZKOŁY
Kierownik szkoły/kursu: mgr Anna Karlińska
Z-ca Kierownika ds. naukowych: dr hab. Krzysztof Gąsior, prof. UJK
ODBIORCY SZKOLENIA
Odbiorcy szkolenia: osoby z ukończonymi studiami magisterskimi w zakresie psychologii, pedagogiki, socjologii, medycyny i nauk pokrewnych, nauk o zdrowiu.
MIEJSCE SZKOLENIA:
Al. IX Wieków Kielc 15, 25-516 Kielce
OPIS SZKOLENIA
Główne podejście w jakim prowadzone jest szkolenie opiera się na modelu integracyjno-systemowym terapii indywidualnej, par i rodzin.
- w odniesieniu do terapii indywidualnej i grupowej dominuje podejście integracyjno-psychodynamiczne ze szczególnym uwzględnieniem teorii relacji z obiektem oraz teorii przywiązania.
- terapia par i rodzin opiera się na podejściu integracyjno-systemowym.
Szkolenie oprócz ogólnego wprowadzenia w problematykę psychoterapii skupia się na rozwijaniu kompetencji i umiejętności w zakresie prowadzenia psychoterapii indywidualnej, terapii grupowej oraz terapii par i rodzin. W odniesieniu do terapii indywidualnej jak i do terapii par i rodzin przedstawione zostały klasyczne podejścia (tj. psychodynamiczne, behawioralno-poznawcze, humanistyczno-egzystencjalne, systemowe, integracyjne czy postmodernistyczne).
Pierwsze trzy lata szkolenia koncentrują się na kształceniu kompetencji w zakresie psychoterapii indywidualnej i grupowej. Ostatnie dwa lata szkolenia odnoszą się do terapii par i rodzin.
Szkoła Psychoterapii trwa 5 lat (10 semestrów) i składa się z 3 części:
- CZĘŚĆ I. ZGRUPOWANIE DYDAKTYCZNO-TRENINGOWE
- CZĘŚĆ II. INTEGRACYJNO-PSYCHODYNAMICZNA PSYCHOTERAPIA INDYWIDUALNA I GRUPOWA
- CZĘŚĆ III. INTEGRACYJNO-SYSTEMOWA TERAPIA PAR I RODZIN
W trakcie szkolenia uczestnik realizuje 250 godzin treningu własnego oraz 150 godzin superwizji, w tym 100 godzin superwizji w zakresie psychoterapii indywidualnej i 50 godzin terapii par i rodzin. Ukończenie szkoły/ kursu całościowego umożliwia przystąpienie do egzaminu certyfikacyjnego w zakresie psychoterapii zgodnie z wymaganiami Polskiego Stowarzyszenia Psychoterapii Integracyjnej. Wszystkie wymagania w tym zakresie są zawarte na stronie Internetowej: psychoterapiaintegracyjna.pl.
KADRA SZKOLĄCA
Kierownik szkoły/kursu: mgr Anna Karlińska, psycholog, superwizor i certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, terapeutka psychodynamiczna i systemowa
Z-ca Kierownika ds. naukowych: dr hab. Krzysztof Gąsior, prof. UJK, psycholog, superwizor psychoterapii uzależnień, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, terapeuta systemowy, specjalista psychologii klinicznej
Nazwisko i imię | kompetencje |
Cechowski Wojciech | mgr psychologii, w trakcie procesu szkolenia na psychoterapeutę Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, terapeuta rodzinny, |
Czajkowska Katarzyna | mgr psychologii, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, terapeuta rodzinny |
Dominiczak Ewa | lek. med., specjalista psychiatra |
Gąsior Maria | mgr psychologii, specjalistka psychoterapii uzależnień, w trakcie procesu szkolenia na psychoterapeutkę Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, terapeuta rodzinny |
Kaleta Kinga | dr psychologii, w trakcie procesu szkolenia na psychoterapeutkę Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, terapeuta rodzinny, |
Kania Jarosław | mgr psychologii, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, aplikant superwizji PTP, terapeuta rodzinny |
Kożuchowska Katarzyna | mgr pedagogiki, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego |
Lesisz Anna | mgr psychologii, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, specjalistka psychoterapii uzależnień, terapeuta rodzinny |
Misiuna Urszula | Mgr pedagogiki, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, aplikant superwizji PTP, terapeuta rodzinny |
Mróz Justyna | dr psychologii, w trakcie procesu szkolenia na psychoterapeutkę Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, terapeuta rodzinny |
Ryniak Jolanta | dr psychologii, superwizor i certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, terapeutka rodzinna |
Sroka Barbara | mgr psychologii, specjalista psychoterapii uzależnień, specjalista psychologii klinicznej, w trakcie procesu szkolenia na psychoterapeutę Polskiego Towarzystwa Psychologicznego |
Szczukiewicz Piotr | dr psychologii, w trakcie procesu szkolenia na psychoterapeutę Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, terapeuta rodzinny |
Śmiłowska Katarzyna | mgr pedagogiki, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży, w trakcie procesu szkolenia na psychoterapeutę Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, terapeuta rodzinny |
Wilczyńska Justyna | mgr pedagogiki, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego |